Köpvillkor, frakt och leverans

Leveranstider

Normal skickas alla beställningar inom 1-4 arbetsdagar. Om leveranstiden avviker avsevärt från detta kontaktar vi dig personligen.


Fraktkostnad Sverige

Posten 0-599 kr: 49 SEK
Posten 600 kr - uppåt: 0 SEK


Fraktkostnad Norge, Danmark, Finland

Posten 69 SEK


Betalning med Swish
Använd mobilen för att betala din order direkt! Vårt Swishnummer är:
123 693 1661
Läs mer om Swish här: www.getswish.se


Betalning med Payson
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Om PaysonFaktura (endast för svenska kunder)
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Betalningskostnad

Kortbetalning (VISA, Mastercard): 0 SEK
Direkttbetalning via internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea): 0 SEK
Swish: 0 SEK

Förskottsbetalning via bg: 0 SEK
 

Leveranssäkerhet

Opalicious skickar alltid en orderbekräftelse innan vi skickar varorna till dig.  Våra paket skickas med PostNord.
 

Transportskador

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada ska du meddela oss direkt via mailkontakt.
 

Byten, returer, reklamationer och garantier

Du har från det att du mottagit varan retur- och bytesrätt i 14 dagar. Varan måste returneras i oskadat skick och vara helt oanvänd. Vid retur eller byte av varor betalar du returfraktkostnaden. Om det är en reklamation på grund av skadad vara eller att Opalicious har skickat fel vara står vi för alla kostnader.
OBS! Ingen bytesrätt på smycken eller sjalar!
 

Retur av varor

Meddela oss att du vill returnera en vara genom att kontakta oss på info@opalicious.se

Då får du information om hur du ska göra. När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr).


Byte av varor

Kontakta oss om du vill byta en vara så reserverar vi den nya varan åt dig. Om du inte gör detta finns det risk för att den vara du vill ha är slut innan vi hinner genomföra bytet. (OBS. Du betalar returfrakten vid byte). När vi fått varan och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden via förskottsbetalning, och om den är billigare återbetalar vi dig. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr).


Reklamation av varor

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Vid en reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara och ersättning för returfrakten. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan och ersätter dig för returfrakten. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar, om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr).  Om du vill ha en ny vara skickas den till dig inom 7 dagar.


Personuppgifter

Opalicious kommer aldrig att låta någon annan få tillgång till eller använda dina personuppgifter. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.

FRI FRAKT vid beställning över 600 kr.

(Gäller endast i Sverige)

Sekretess

Genom att lämna uppgifter till Opalicious medger du att vi kan registrera uppgifterna. Vi använder den information som du lämnat till oss enbart till att genomföra våra leveranser till dig, och för att ge dig information om erbjudanden om du givit oss medgivande till det.
Opalicious lämnar självklart inte ut personuppgifter eller mailadresser till andra.

Denna hemsida använder så kallade cookies. Det är små textfiler som lagras i din dator och som hjälper till när vi räknar unika besökare på sidan. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information.